Klinika Svjetlost

Zakažite pregled online

Zakazivanje za preglede

Blog

Kako postići i očuvati dobar vid u svakoj životnoj dobi? Čitajte savete naših oftalmologa i predložite nam teme o kojima želite znati više.
posetite nas: posetite nas na Facebook-u posetite nas na YouTube-u posetite nas na Instagram-u posetite nas na LinkedIn-u

Vežbe za oči: kako poboljšati vid?

Vežbe za oči: kako poboljšati vid?
Naši očni mišići, kao vitalni delovi oka, reaguju baš kao i svi ostali mišići u telu – grče se i opuštaju. Ako prilično dugo zadržavate pogled samo na jednoj tački, kao što to radite dok gledate vaš ekran televizora, računara, mobilnog telefona ili tableta, tada se vaš cilijarni mišić (menja prirodan oblik sočiva, što omogućava izmenu fokusa s blizine na daljinu) skuplja. To može da oslabi vid i zamori oči.
Vežbe za oči su delotvorne kao i vežbe za bilo koji drugi deo tela. Očni mišići moraju biti izdržljivi i jaki da bi dobro obavljali svoju funkciju, kako mišići pokretači kapaka i jabučice oka, tako i mišić unutar oka.

I oči zahtevaju odmor


Redovan odmor i relaksacija očnih mišića je recept za održavanje i poboljšanje vida. Usled korišćenja računara zaboravljamo da trepćemo, površina oka se suši i to utiče na kvalitet vida.

Odmarajte svoje oči koristeći se zlatnim pravilom: 20-20-20 (napravite pauzu na svakih 20 minuta i gledajte u nešto što je 20 metara udaljeno 20 sekundi) i redovnim korišćenjem veštačkih suza.
 

Dodatnom oslobađanju napetosti u očima pomaže:

 
  • Gledanje u mraku – naslonite laktove na sto u udobnom položaju i dlanovima prekrite oči i “gledajte u mraku” udahnite i izdahnite da se opustite. Ostanite u ovoj poziciji nekoliko minuta.
  • Gledanje očima levo – desno. Sedite uspravno, ispravite kičmu i fiksirajte glavu za naslon ili u jednom položaju. Bez pomeranja glave pogledajte levo i fokusirajte vid na ono što je u tom delu prostorije, zadržite pogled par sekundi i zatim, bez pomeranja glave pogledajte desno, ponovo fokusirajte vid na par sekundi. Ponovite ovu vežbu 5 puta sa strane na stranu u 3 ciklusa.
  • Gledanje očima gore – dole. Sedite uspravno u stolicu, ispravite kičmu i fiksirajte glavu za naslon ili u jednom položaju. Bez pomeranja glave pogledajte dole i fokusirajte vid, zadržite pogled par sekundi i zatim, bez pomeranja glave pogledajte gore, ponovo fokustrajte vid na par sekundi. Ponovite ovu vežbu gore - dole 5 puta u 3 ciklusa.
  • Gledanje očima dijagonalno - Sedite uspravno, ispravite kičmu i fiksirajte glavu za naslon ili u jednom položaju. Gledajte pravo ispred sebe. Pogledajte dole i levo, zatim pomerite oči dijagonalno i pogledajte gore i desno. Fokusirajte vid par sekundi na ono što vidite. Ponovite ovu vežbu 5 puta, a zatim fokusirajte vid pravo na par sekundi i ponovite vežbu u suprotnu stranu. Ceo ciklus ponovite 3 puta.
  • Kružni pokreti očima. Sedite uspravno, ispravite kičmu i fiksirajte glavu za naslon ili u jednom položaju. Fokusirajte pogled na levo i polako pomerajte oči u smeru kazaljke na satu 5 krugova, zatim fokusirajte vid na desnu stranu i polako pomerajte oči u smeru suprotnom od kazaljke na satu. Ponovite ceo ciklus 3 puta.
  • Fokusiranje vida blizu – daleko. Uzmite olovku i stavite je na 20-30 cm ispred očiju. Fokusirajte vid na vrh olovke i polako pomerajte olovku ka vrhu nosa, a da pritom zadržite fokus na vrhu olovke. Kada stignete do vrha nosa, vratite olovku na 20-30 cm i ponovite vežbu 3 puta.
  • Žmurenje. Čvrsto zažmurite očima na par sekundi, zatim otvorite oči i opustite mišiće očiju, ponovite 10 puta. Ova vežba će dovesti do boljeg rada očnih mišića.
  • Masaža kapaka. zatvorite oči i nežno kružnim pokretima masirajte očne kapke. Napravite 10 laganih krugova u smeru kazaljke na satu (desno) i 10 u suprotnom smeru (levo). Važno je da oči ne pritiskate jako.
  • Brzo trepćite. Zatvarajte i otvarajte oči što brže možete, ali nemojte jako stiskati kapke. Radite to oko jedan minut pre nego što zatvorite oči na trenutak. Brzo treptanje trenira očne mišiće i opušta ih nakon dugog gledanja u ekran kompjutera ili tekst u knjizi. Očne jabučice se ”kupaju” u suzama, što deluje osvežavajuće. 
  • Menjajte fokus. Ispružite stisnutu šaku s uspravljenim palcem ispred sebe na oko 30 cm od očiju. Naizmenično prebacujte fokus sa vrha nosa na palac i jednu tačku u daljini. Ponovite vežbu 10 puta, a onda zatvorite oči na trenutak. Fokusiranje pogleda na objekte koji su na različitoj udaljenosti poboljšava vid.
 
Svakodnevno posvetite pažnju i odvojite par minuta za svoje oči, to je veliki učinak za Vaše zdravlje. Vežbe mogu okončati neugodno crvenilo i peckanje očiju, kao i zamagljen vid i glavobolje. 
 
 
 

Zanima Vas ovakav sadržaj? Prijavite se na naš newsletter